Overslaan en naar de inhoud gaan
Datum activiteit

Maandag 18 november om 14u30

Ensemblezaal van het STUK, Naamsesteenweg 96

Voorafgaande inschrijving en betaling van 5 euro per persoon, met vermelding van je clubnummer + ‘Agineko’. De reservaties zijn dan op naam beschikbaar aan de kassa.

Bij niet-reservering: kaarten aan de kassa vanaf 14u15 aan 6 euro. 

Duo Agineko is een internationaal altviool-piano duo, dat opgericht is in 2011 door de Belgische altviolist Sander Geerts (1ste solist van Antwerp Symphony Orchestra) en de Japanse pianiste Yasuko Takahashi (lid van de Danish  Soloist Association).

Na hun officieel debuut als duo in 2011 wonnen zij onmiddellijk enkele prestigieuze internationale kamermuziekprijzen.

 De warme en sensuele altvioolklank van Sander en het kleurrijke en ondersteunende pianospel van Yasuko maken deze samenwerking uniek. De sfeer die zij samen weten te creëren raakt de harten van hun publiek.

 Hun eerste cd ‘Along my Tale’ brachten ze in 2012 uit. In januari 2016 volgde een tweede cd ‘A tribute to Ysaye’. Beide cd’s zijn uitgebracht door Etcetera Records.

 Ze brengen een warm en hartveroverend programma met werken van o.m.Robert Schumann, Franz Schubert (Arpeggione Sonate) en Gustav Mahler (Lieder eines fahrenden Gesellen).

Meer info in ons vorig clubblad en op www.duo-agineko.com 

Paul Bessemans, 27 augustus 2019