We zien ne keer noa Poperinge gewest…(met de KULAK)
Beste Kulakkers,
hebben we elkaar gemist of niet de afgelopen 2 jaar? We hebben dringend nood om eens op reis te gaan. Niet dat we dit jaar Zaventem nodig hebben, maar wie herinnert zich nog Schaarbeek en dat treinmuseum? Of Oudenaarde en die tapijten, Brugge en de Rijen? Of Gent in 2019? Hieronder een paar herinneringen.
Ó Donald Samyn
Op donderdag 19 mei 2022, twee jaar later dan gepland vertrekken we met de trein om 9u10 uit het station van Kortrijk richting Poperinge. Met uw seniorenticket van 7,20 euro is dat zo geklonken.
Om 10 uur wacht de gids ons op in het onlangs vernieuwde Talbot House. Vandaag is die plek, net als toen in 1915, een vredige halte langs het parcours van de Grote Oorlog in de Westhoek.
Om 12 uur wordt de inwendige mens op een zalige manier versterkt, in een restaurantje 4 huizen naast het Talbot House, waar Rob, Jan en Donald al meer dan eens hebben geproefd of alles wel echt lekker is! Op dat gebied ligt de lat altijd zeer hoog!
Om 14 uur wacht de tweede gids ons op in het Hopmuseum. Dit ligt ook op wandelafstand. Wist je dat je in het Hopmuseum, centrum van hop en bier, alles over die hopteelt zal kunnen zien en ook proeven?
Beide locaties zijn de kroonjuwelen van Poperinge, een stadje dat vrede en rust uitstraalt en waar we als senioren van de Kulak welkom zullen zijn. Zijn herinneringen en verhalen van toen niet de zaligste momenten om elkaar nog eens te ontmoeten?
Inschrijving:
Een mailtje naar [email protected] is genoeg met vermelding van het aantal personen.
Betaling van 25 euro per deelnemer voor 6 mei 2022 op het rekeningnummer BE63 4314 7122 0108 van onze Leuvense club met vermelding van uw lidnummer en de melding ‘Kulak daguitstap Poperinge’.