Concert in eigen beheer: The Quest
Maandag 23 september om 14u30
Ensemblezaal van het STUK
Naamsestraat 96, Leuven
Inschrijving en betaling van 10 euro, met vermelding van je clubnummer + ‘Quest’.
De reservaties zijn dan op naam beschikbaar aan de kassa. Bij niet-reservering: kaarten aan de kassa aan 12 euro vanaf14u15.Ook vrienden en kennissen zijn van harte welkom!
The Quest: een cocktail van folk en kleinkunst uit de lage landen, met Ierse invloeden en een twist van Franse vrolijkheid!
The Quest bestaat al 17 jaar, in wisselende samenstellingen, maar telkens met hetzelfde doel: met een doorleefd en eerlijk groepsgevoelen op professionele wijze heerlijke muziek brengen waar de vreugde en de blijdschap van afstraalt.
De musici:
3 zangeressen: Gitta Van Lommel, Annick Artois, Karlijne Hens
Gitaar/fluit/bouzouki: Nadia Bierinckx
Viool: Greet Verhulst
Accordeon: Bram Van Weverberg
Contrabas: Peter Frings
Percussie: Jan Moons
Elk bandlid komt met een enorme bagage en een diverse muzikale achtergrond: klassieke muziek, pop, jazz, folk, klezmer,... Ze zoeken, laten dingen samen smelten en bestrijken daardoor ook een heel rijk palet. Op die manier creëren ze een unieke sound en brengen ze een genre dat door een breed publiek gesmaakt wordt. Denk aan de muziek van o.m. Laïs en Urban Trad.
Laat je begeesteren door deze muziek. Soms intiem, soms vrolijk en sfeervol, soms puur en poëtisch.
Hoewel ze een aantal prachtige instrumentale nummers meebrengen, draait het bij The Quest toch voornamelijk rond de vrouwelijke meerstemmigheid. Een verfijnd instrumentarium met verrassend goede solopartijen omkadert de drie stemmen op weergaloze wijze.
The Quest wil het publiek vooral een goed gevoel geven. En je gaat gegarandeerd blij en al zingend naar huis! Geloof me op mijn woord: niet te missen!
Paul Bessemans, 16 juli 2024