GEANNULEERD
We zijn ne keer naar Poperinge geweest…(met de Kulak)
Onze jaarlijkse uitstap met de senioren van de Kulak is altijd een beetje reizen. Niet dat we dit jaar Zaventem nodig hebben, maar wie herinnert zich nog Schaarbeek en dat treinmuseum? Of Oudenaarde en die tapijten, Brugge en de Reien? Of Gent in 2019? Hieronder een paar herinneringen.
Op donderdag 7 mei 2020 vertrekken we met de trein om 9u10 uit het station van Kortrijk richting Poperinge; met je seniorenticket van 7,20 euro is dat ideaal.
Om 10 uur wacht de gids ons op in het onlangs vernieuwde TALBOT HOUSE. Vandaag is die plek, net als toen in 1915, een vredige halte langs het parcours van de 'Grote Oorlog' in de Westhoek.
Om 12 uur wordt de inwendige mens op een zalige manier versterkt, in een restaurantje 4 huizen naast het Talbot House, waar Rob, Jan en Donald reeds meer dan eens hebben geproefd of alles wel echt lekker is! Op dat gebied ligt de lat altijd zeer hoog!
Om 14 uur wacht een nieuwe gids ons op in het Hopmuseum. Dit ligt ook op wandelafstand. Wist je dat je in het Hopmuseum, centrum van hop en bier, alles over die hopteelt kan zien en ook proeven?
Beide locaties zijn de kroonjuwelen van Poperinge, een stadje dat vrede en rust uitstraalt en waar we als senioren van de Kulak welkom zullen zijn. Zijn herinneringen en verhalen van toen niet de zaligste momenten om elkaar nog eens te ontmoeten?
Betaling van 25 euro per deelnemer tot uiterlijk 20 april op het rekeningnummer van de club, met vermelding van uw lidnummer en de melding ‘Kulak Poperinge’.
Foto's Donald Samyn
Jan Lievens, 22 februari 2020