Concert in eigen beheer: EL ALMA DESEA
Maandag 15 september om 14u30
St-Jozefskerk, inkom en inrit parking: Burgemeestersstraat 59, Leuven.
Voorafgaande inschrijving en betaling van 5 euro met vermelding van je clubnummer + ‘Jopie’. De reservaties zijn dan op naam beschikbaar aan de kassa.
Bij niet-reservering: kaarten aan de kassa aan 6 euro.
Familie en vrienden zijn ook van harte welkom!
Vocale en instrumentale muziek uit Latijns-Amerika.
Jopie Jonkers is de Nederlandse ‘grande dame’ van de Venezolaanse en Paraguyaanse harp en zangeres, bekend om haar unieke stijl en brede muzikale invloeden.
Haar muzikale stijl is sterk beïnvloed door de Latijns-Amerikaanse muziek, zoals zamba, milonga, chacarera en tango uit Argentinië, maar ook joropo en pasaje uit Venezuela. Haar optredens zijn vaak een mix van harp, zang en improvisatie, wat haar concerten een unieke sfeer geeft.
Jopie omringt zich steeds met de beste muzikanten, naargelang de programma’s die ze brengt op haar talloze concerten op de bühne, op tv en op radio.
Met haar huidig kwartet EL ALMA DESEA omringt ze zich met niemand minder dan de befaamde gitarist-zanger Koen de Cauter, diens kleinzoon gitarist-zanger Djalt Baculalay én de virtuoze Argentijnse gitarist-zanger Dionicio Fernández.
De sprankelende harp van Jopie, de altijd verrassende improvisatie- inbreng van Koen en Djalt, de traditie en virtuositeit van Dionicio, tezamen met de vier stemmen waarvan de timbres zich wonderschoon vermengen, staan garant voor een bijzondere uitvoering van deze muziek.
(Verdere toelichtingen in ons volgende clubblad.)
We zijn bijzonder verheugd en fier om jullie dit bijzonder concert te kunnen aanbieden!
Paul Bessemans, 29 april 2025